NOTE: To use the advanced features of this site you need javascript turned on.

Start
Pierwszy biznes II - pożyczka dla przedsiębiorców - złożenie wniosku
Wpisany przez Administrator   

WOJEWÓDZTWO ŚWIĘTOKRZYSKIE, LUBELSKIE, MAZOWIECKIE, WARMIŃSKO-MAZURSKIE I PODLASKIE

Pierwszy Biznes – Wsparcie w Starcie II

 

POŻYCZKA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW na utworzenie stanowiska pracy dla bezrobotnego

Wartość pożyczki nie może przekraczać 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia, obowiązującego w dniu złożenia wniosku o udzielenie pożyczki i nie może być wyższa niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w dniu podpisania umowy.

  • Oprocentowanie: na poziomie 0,25 stopy redyskonta weksli NBP (aktualna wysokość stopy redyskonta weksli 1,75 - wysokość oprocentowania pożyczki 0,44% w skali roku),
  • Okres spłaty: 3 lat (36 miesięcy),
  • Wypłata środków: zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez Wnioskodawcę i zaakceptowanym przez pośrednika finansowego, nie wcześniej jednak niż po zarejestrowaniu działalności gospodarczej.

 

ZŁOŻENIE WNIOSKU

WNIOSKI PRZYJMUJEMY OSOBIŚCIE LUB ZA POŚREDNICTWEM POCZTY

 

DOKUMENTY DLA WNIOSKODAWCY

  1. Wniosek o udzielenie pożyczki - pobierz
  2. Oświadczenie majątkowe - pobierz
  3. Oświadczenie współmałżonka/ki (jeśli dotyczy) - pobierz
  4. Upoważnienie BIG dla osób fizycznych - pobierz
  5. Upoważnienie BIG dla firm - pobierz

  6. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - pobierz
  7. Oświadczenie o pomocy de minimis - pobierz
  8. Zakres danych osobowych - pobierz
  9. Oświadczenie o braku podwójnego finansowania - pobierz
  10. Wniosek/Opinia PUP - pobierz

 

       Dodatkowo do wniosku o udzielenie pożyczki należy dołączyć:

      • potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię własnego dowodu osobistego i współmałżonka (jeśli dotyczy)
      • potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię dokumentu potwierdzającego rozdzielność majątkową oraz innych dokumentów potwierdzających stan cywilny (jeśli dotyczy)
      • zaświadczenie o pomocy de minimis (jeżeli wnioskodawca otrzymał)
      • wydruk z CEIDG lub KRS
      • potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopię zezwolenia, koncesje (jeśli dotyczy)
      • potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię umowa spółki (jeśli dotyczy)
      • potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię umowa rachunku bankowego
      • potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię / urzędowe potwierdzenie odbioru PIT/CIT za poprzedni rok obrachunkowy
      • Zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu z wpłatami odpowiednich należności wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku

       

      PORĘCZENIE POŻYCZKI (DO WYBORU)

      1. Poręczenie dwóch osób fizycznych

        DOKUMENTY DLA PORĘCZYCIELI

        1. Oświadczenie poręczyciela - pobierz
        2. Oświadczenie majątkowe - pobierz
        3. Oświadczenie współmałżonka - pobierz
        4. Upoważnienie BIG InfoMonitor (dla osób fizycznych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą) NOWE 01.06.2015 - pobierz
        5. Upoważnienie BIG InfoMonitor (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz pozostałych firm) NOWE 01.06.2015 - pobierz
            Dodatkowo poręczyciel dołącza:
            • zaświadczenie o osiąganych dochodach z tytułu zatrudnienia za ostatnie 3 miesiące (dotyczy osób pracujących),
            • dla osób zatrudnionych na umowę o pracę ZUS RCA lub RMUA - imienny raport o należnych składkach za ostatnie 3 miesiące,
            • potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię zeznania podatkowego za ubiegły rok - PIT oraz zestawienie finansowe za bieżący rok (dotyczy osób prowadzących własną firmę),
            • potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię własnego dowodu osobistego i współmałżonka (jeśli dotyczy),
            • potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię dokumentu potwierdzającego rozdzielność majątkową oraz innych dokumentów potwierdzających stan cywilny (jeśli dotyczy).

            2. Ustanowienie hipoteki umownej (do 150% wartości umowy)

            • Wyciąg z księgi wieczystej
            • Wypis z rejestru gruntów

            • Kopia aktu notarialnego nabycia nieruchomości / działki / ziemi rolnej
            • Zdjęcia nieruchomości / działki / ziemi rolnej
            • Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię dowodu osobistego właścicieli nieruchomości - w przypadku kiedy właścicielem nie jest Wnioskodawca
            • Kopia polisy ubezpieczeniowej nieruchomości, na której ma być ustanowiona hipoteka (jeśli dotyczy)
            • Operat szacunkowy (po uzgodnieniu z funduszem pożyczkowym)

            UWAGA! ARR nie ustanawia hipotek umownych na nieruchomościach rolnych.

             

            3. Zabezpieczenia rzeczowe

            • Dokument potwierdzający nabycie rzeczy
            • Zdjęcia rzeczy
            • Kopia ubezpieczenia rzeczy (jeżeli rzecz jest ubezpieczona)

              

            PBWwS_logo

            logo_mrpips

            bgk1